Δευτέρα 10 Αυγούστου 2015

15η ΠΑΝΣΕΛΗΝΟΣ ΣΤΟΝ ΚΗΠΟ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗΣ ΡΟΔΟΠΗ / 29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2015 - ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ










15η ΠΑΝΣΕΛΗΝΟΣ ΣΤΟΝ ΚΗΠΟ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗΣ ΡΟΔΟΠΗ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ-ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Το Σάββατο 29 Αυγούστου 2015, ώρα 9μμ, θα πραγματοποιηθεί στα πλαίσια της έκθεσης γλυπτικών κατασκευών και ζωγραφικών έργων του Κώστα Ευαγγελάτου στην Σύγχρονη Πινακοθήκη Villa Ροδόπη, Ι. Μεσολωρά 7 και Βύρωνος, Αργοστόλι Κεφαλονιάς, επετειακή εκδήλωση για τα 15 χρόνια λειτουργίας της. Την καλλιτεχνική επέτειο θα χαιρετίσει ο Πρόεδρος της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών κ. Κώστας Καρούσος.
Θα γίνει επίσης ξενάγηση στην έκθεση των "ΛΙΘΟΚΟΛΛΑΖ" και σε συλλεκτικά εικαστικά εκθέματα της Villa Ροδόπη από τον καλλιτέχνη.

Στις 10.15 μμ θα αρχίσει η ετήσια καλλιτεχνική επτανησιακή "βεγγέρα", με Performance στη λίθινη ΜΩΒ ΣΚΗΝΗ-MAUVE STAGE του κήπου, το πρόγραμμα της οποίας θα παρουσιάσει η κα Αγγελική Κοκκολιάδη- Γαρμπή.
Ο δάσκαλος κλασικής κιθάρας Γεράσιμος Σκλαβουνάκης θα ερμηνεύσει έργα των SCARLATTI  και DE NARVAEZ.
Ο Κώστας Ευαγγελάτος θα απαγγείλει το αριστουργηματικό ποίημα ΤΟ ΧΑΙΡΕ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ (1903) του ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ. Το υψηλής έμπνευσης και έκφρασης ποίημα συνέθεσε ο μεγάλος Ποιητής για την περίσταση της ιστορικής παράστασης της "Ορέστειας" του Αισχύλου στη δημοτική γλώσσα. Η παράσταση αυτή σηματοδότησε τότε πλήθος αντιδράσεων από τους αντιδημοτικιστές "γλωσσαμύντορες". Ο Κώστας Ευαγγελάτος δεν θα αποδώσει το γλωσσικά πλούσιο και δύσκολο ποίημα ως "ηθοποιός", αλλά με την ιδιότητα του λογοτέχνη και περφόρμερ!
Στη συνέχεια η διακεκριμένη και βραβευμένη χορογράφος και σκηνοθέτις Φένια Αποστόλου θα απαγγείλει επιγραμματικό ποίημα του Κώστα Ευαγγελάτου, από τα Επι-γραφήματα του για τη Μαρία Κάλλας και θα παρουσιαστεί απόσπασμα από την χορογραφία της "Chair's Tragedy", αφιερωμένη στη μεγάλη σοπράνο, με ερμηνεύτρια  την εκλεκτή χορεύτρια Σίλια Καρφοπούλου. Το έργο συνοδεύει μουσικά η άρια "Casta Diva" από την όπερα Norma του Bellini με τη συγκλονιστική ερμηνεία της Κάλλας.
Το "Chair's Tragedy", παραγωγή του Χοροθεάτρου "Λυδία Λίθος" είναι μια μοντέρνα και τολμηρή ψυχοκινητική χορογραφία για την βασανιστική αναμονή επιστροφής του ερωτικού συντρόφου, μια άρια που γίνεται εμμονή...Το έργο είχε επιλεχθεί από διεθνή επιτροπή να συμμετάσχει στη πλατφόρμα του Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με θέμα Γέφυρα Αθήνα-Βερολίνο το 2008. Έχει συμμετάσχει σε πολλά εγχώρια και διεθνή φεστιβάλ (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Χανιά, Αλμάντα Πορτογαλίας και πρόσφατα στο Palazzo Flangini στην Βενετία).

Θα ακολουθήσει η καθιερωμένη  δεξίωση στον κήπο κάτω από το ολόγιομο φεγγάρι.

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ VILLA ΡΟΔΟΠΗ
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΚΘΕΣΗΣ: Ι. ΜΕΣΟΛΩΡΑ 7 ΚΑΙ ΒΥΡΩΝΟΣ, ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ, ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ
πληροφορίες: 26710 28501, 6944621286.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΗΠΟΥ: ΜΑΝΤΖΑΒΙΝΟΥ 8- έναντι MEGA και Εφορίας Αρχαιοτήτων.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για φιλότεχνους ενήλικες.-


www.rodopicollection.blogspot.com







Δευτέρα 27 Ιουλίου 2015

VILLA ΡΟΔΟΠΗ 2015 / ΛΑΜΠΕΡΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΑΚΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ στο ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ
















ΛΑΜΠΕΡΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΑΚΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ στο ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ VILLA ΡΟΔΟΠΗ 2015


Εγκαινιάστηκε με μεγάλη προσέλευση φιλοτέχνων, καλλιτεχνών και επιστημόνων στη Σύγχρονη Πινακοθήκη VILLA ΡΟΔΟΠΗ, στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς, η επετειακή  έκθεση λίθινων γλυπτικών κατασκευών και ζωγραφικής του Κώστα Ευαγγελάτου. Ο καλλιτέχνης σφράγισε αισθητικά την ευρείας εμβέλειας εικαστική του παρουσία με την έκθεση των ιδιότυπων συνθέσεων του "Λιθοκολλάζ- The stone collages" παράλληλα με την αναδρομική παρουσίαση ζωγραφικών του δημιουργιών από την 15χρονη εκθεσιακή του δραστηριότητα στην Πινακοθήκη Villa Ροδόπη του όμορφου και γραφικού Αργοστολίου. 
Την έκθεση προλόγισε η Δώρα Φ. Μαρκάτου, αν. καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στην Ιστορία της Νεότερης Ευρωπαικής Τέχνης. Η κα Μαρκάτου με εμβριθή, αναλυτικό και σαφή διδακτικό λόγο και τρόπο αναφέρθηκε στις εικαστικές περιόδους του Κώστα Ευαγγελάτου, με ιδιαίτερη έμφαση στις " Νεφελογραφίες" του, στη λαμπρή εκθεσιακή διεθνή πορεία του και προσέγγισε τα πρόσφατα "αχειροποίητα" λίθινα έργα του με άξονα τα παραδείγματα και τα επιτεύγματα της μοντέρνας τέχνης.
Η εντυπωσιακή έκθεση περιλαμβάνει πρόσφατες γλυπτικές κατασκευές-συνθέσεις του εικαστικού δημιουργού, οι οποίες εκτίθενται για πρώτη φορά καθώς και χαρακτηριστικές ζωγραφικές δημιουργίες του. Τα βασικά στοιχεία και εννοιακά μοτίβα της δουλειάς του, γεωμετρικές σχέσεις, σύμβολα και μορφές μετασχηματίζονται στο χώρο σε κατασκευές διαχρονικής όψης και σύγχρονης οπτικής, πάνω σε λίθινες ready made φόρμες. Οι  φόρμες αυτές, σπαράγματα ερειπίων ή παραθαλάσσια ευρήματα, συντίθενται εικαστικά και με αισθητική λιτότητα και απλότητα αποκτούν μια έντονη εκφραστική δύναμη, ιδιαίτερα  στον κατάφυτο κήπο σε διάλογο με τις φόρμες του φυσικού περιβάλλοντος. 
Τα λαμπερά εγκαίνια ακολούθησε δροσιστικό κοκτέηλ με κεφαλονίτικα κρασιά, εδέσματα και τα παραδοσιακά γλυκά και μάντολες της "Βοσκοπούλας".

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ VILLA ΡΟΔΟΠΗ,
Ι. ΜΕΣΟΛΩΡΑ 7 ΚΑΙ ΒΥΡΩΝΟΣ, ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ, ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ.

Διάρκεια πρώτης φάσης της έκθεσης: 22 Ιουλίου- 25  Αυγούστου  2015.

πληροφορίες: 26710 28501, 6944621286

Δευτέρα 20 Ιουλίου 2015

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ "ΛΙΘΟΚΟΛΛΑΖ", "THE STONE COLLAGES" ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ.









ΕΚΘΕΣΗ "ΛΙΘΟΚΟΛΛΑΖ", "THE STONE COLLAGES" ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ.

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ VILLA ΡΟΔΟΠΗ,
Ι. ΜΕΣΟΛΩΡΑ 7 ΚΑΙ ΒΥΡΩΝΟΣ, ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ, ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ.

Την Τετάρτη 22 Ιουλίου, ώρα 8.30 μμ, εγκαινιάζεται στη Σύγχρονη Πινακοθήκη VILLA ΡΟΔΟΠΗ, Ι. Μεσολωρά 7 και Βύρωνος στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς, η  έκθεση λίθινων γλυπτικών κατασκευών και ζωγραφικής του Κώστα Ευαγγελάτου, με τίτλο:
"ΛΙΘΟΚΟΛΛΑΖ -THE STONE COLLAGES". Θα προλογίσει στα εγκαίνια την έκθεση η Δώρα Φ. Μαρκάτου, αν. καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στην Ιστορία της Νεότερης Ευρωπαικής Τέχνης.
Η έκθεση περιλαμβάνει πρόσφατες γλυπτικές κατασκευές-συνθέσεις του εικαστικού δημιουργού, οι οποίες εκτίθενται για πρώτη φορά καθώς και χαρακτηριστικές ζωγραφικές δημιουργίες του. Τα βασικά στοιχεία και χαρακτηριστικά μοτίβα της δουλειάς του ενσωματώνονται σε ιδιότυπα λίθινα κολλάζ, όπου γεωμετρικές σχέσεις και μορφές μετασχηματίζονται στο χώρο σε αρχαιτυπικές κατασκευές διαχρονικής όψης και σύγχρονης οπτικής, πάνω σε λίθινες ready made φόρμες. Οι "έτοιμες" αυτές φόρμες, σπαράγματα ερειπίων ή παραθαλάσσια ευρήματα, συντίθενται εικαστικά και με αισθητική λιτότητα και απλότητα αποκτούν μια έντονη εκφραστική δύναμη, ιδιαίτερα  στον κατάφυτο κήπο σε διάλογο με τις φόρμες του φυσικού περιβάλλοντος.
Οι  νέες εικαστικές συλλήψεις  του καλλιτέχνη, όπως και τα λίθινα "Μυθικά περιδέραια" του 2005, εκτίθενται μαζί με ζωγραφικές "Νεφελογραφίες" και "Ιδεογραφικές μορφές", απαρτίζοντας ένα συνολικό πολυδιάστατο φάσμα των ιδιότυπων αισθητικών αναζητήσεων του καλλιτέχνη.

Ξεναγήσεις κάθε Τετάρτη και Σάββατο, ώρα 8.00μμ-10.30 μμ.
Διάρκεια έκθεσης: 22 Ιουλίου- 26 Σεπτ. 2015

πληροφορίες: 26710 28501, 6944621286.-

www.rodopicollection.blogspot.com
www.gisi.gr/evangelatos
Είσοδος ελεύθερη.

Τρίτη 7 Ιουλίου 2015

ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΗΛΙΑ ΤΟΥΜΑΣΑΤΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΘΙΝΑ" ΜΥΘΙΚΑ" ΠΕΡΙΔΕΡΑΙΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ




(Το κείμενο  γράφτηκε από τον Ηλία Τουμασάτο με αφορμή την έκθεση μου "Ζωγραφικές Εξεικονίσεις και μυθικά περιδέραια" στην Σύγχρονη Πινακοθήκη "Villa Ροδόπη" στο Αργοστόλι, το 2005 και διαβάστηκε στα εγκαίνια της έκθεσης (15-7-2005). Δέκα χρόνια μετά το ανέκδοτο αυτό κείμενο είναι λίαν επίκαιρο και ουσιαστικό σαν εισαγωγή στην επικείμενη νέα έκθεση μου με τίτλο ΛΙΘΟΚΟΛΛΑΖ που θα εγκαινιαστεί στις 22 Ιουλίου 2015! 
Εγκάρδια, Κώστας Ευαγγελάτος). 
Προτού ξεκινήσουμε αυτή τη μικρή εισαγωγή στην «διπλή» φετινή έκθεση του Κώστα Ευαγγελάτου, που φέρει τους τίτλους «Ζωγραφικές εξεικονίσεις» και «μυθικά περιδέραια», και επειδή οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους, οφείλω να σας εξομολογηθώ την αντικειμενική αδυναμία μου να προσεγγίσω αυτή την έκθεση με την «επιστημονική» ματιά ενός κριτικού. Θα αρκεστώ λοιπόν στο ρόλο του θεατή. Και, επειδή μόλις μίλησα για ρόλο και για θεατή, θα μεταχειριστώ, για να παίξω καλά αυτόν το ρόλο, τις μικρές μου θεατρολογικές αποσκευές.
Η Κατερίνα Κακούρη, σπουδαία ανθρωπολόγος του θεάτρου, που έμεινε άγνωστη πέρα από το στενό κύκλο της επιστήμης της, στο κορυφαίο της έργο «Προαισθητικές μορφές θεάτρου» μιλούσε για ένα χαρακτηριστικό όλων των ανθρώπων, το «θεατρικό ορμέμφυτο» - τον βασικό υπαίτιο για την γέννηση και ανάπτυξη όλων των μορφών της τέχνης – που χωρίς αυτό δεν θα είχε ίσως αυτή η τελευταία λόγο ύπαρξης. Και εξειδίκευε λέγοντας ότι αυτό το ανθρώπινο ένστικτο αποτελείται από τέσσερα επιμέρους στοιχεία: Τη φαντασία, τη μίμηση, το θέαμα και τη μεταμόρφωση.
Ας κρατήσουμε στο μυαλό μας αυτές τις τέσσερις λέξεις (φαντασία, μίμηση, θέαμα και μεταμόρφωση) και ας φανταστούμε (ήδη ξοδέψαμε την πρώτη μας λέξη) αυτήν εδώ την έκθεση σαν μια θεατρική παράσταση. Μια παράσταση με δύο πράξεις, με τη διαφορά ότι και οι δύο αυτές πράξεις εκτυλίσσονται ταυτόχρονα μπροστά μας. Ας θυμηθούμε την ισπανική «φιέστα ντε λος κάρρος», ένα είδος θεατρικής παράστασης, οι διάφορες πράξεις της οποίας παίζονταν ταυτόχρονα πάνω σε άμαξες που μετακινούνταν, και το κοινό ακίνητο έβλεπε μία μία πράξη κυριολεκτικά να έρχεται μετά την άλλη, να περνάει από μπροστά του. Στην αποψινή μας συνάντηση δεν είναι οι σκηνές – οι εικόνες, που μετακινούνται. Είμαστε εμείς, οι θεατές, που περιπλανιόμαστε από τοίχο σε τοίχο, από γωνιά σε γωνιά, που κοιτάμε, αισθανόμαστε και φεύγουμε.
Χρησιμοποιήσαμε τη λέξη «φαντασία» από τον ορισμό της Κατερίνας Κακούρη. Ας παίξουμε τώρα με τη λέξη «μίμηση». Όχι απαραιτήτως «πράξεως σπουδαίας και τελείας» όπως θα μας υπαγόρευε ο Αριστοτέλης. Στην παράστασή μας έχουμε, πέρα από τις εικόνες – σύμβολα και κάποια υλικά – απτά αντικείμενα. Κι επειδή ο Τσέχωφ έλεγε ότι ένα όπλο για να υπάρχει πάνω στη σκηνή σημαίνει ότι κάποια στιγμή θα εκπυρσοκροτήσει, ας ασχοληθούμε με τα υλικά αυτά αντικείμενα, πριν έρθει η μοιραία εκείνη στιγμή.
Πρόκειται για τα μυθικά περιδέραια, που μέσα στη φαντασία του Κώστα Ευαγγελάτου, πλάστηκαν στην Κολχίδα, ή αλλιώς Αία, από τον μυθικό Ιάσονα, με υλικά πέτρες, βότσαλα και αχιβάδες. Νάτη η μίμησις πράξεως. Να και τα πρωτόγονα, ακατέργαστα υλικά, δεμένα μεταξύ τους με το νήμα του μύθου – τον μίτο που θα οδηγήσει τη διαδρομή μας μέσα σε αυτή την έκθεση.
Ερωτευμένοι η Μήδεια και ο Ιάσων και σύμμαχοι στην επίτευξη του σκοπού της Αργοναυτικής Εκστρατείας, θα φτιάξουν τα κοσμήματά τους μαζί. Για τη Μήδεια, που ζει σε μια χώρα που λέγεται Αία (Γη), το ποθητό και το μελλούμενο είναι το υγρό στοιχείο: Η λύτρωση που προέρχεται από τη θάλασσα, τα υγρά μαγικά φίλτρα και οι αλοιφές που κοιμίζουν ή σκοτώνουν το δράκο και σώζουν τον Ιάσονα, το σπέρμα του αγαπημένου της που θα της χαρίσει αργότερα τα παιδιά της, το αίμα στο οποίο θα πνίξει κάποτε τα παιδιά της, την ευτυχία της και τον πολιτισμένο κόσμο του αγαπημένου της. Η Μήδεια ξεκινά από έναν κόσμο όλο στεριά και πορεύεται σ’ έναν κόσμο γεμάτο υγρά. Πρέπει να πάρει μαζί της κάτι από την Αία, κάτι στερεό. Και διαλέγει τις πέτρες και τα κοχύλια – υλικά αντικείμενα, στερεά, ωστόσο βαφτισμένα στο αλμυρό νερό. Ο Ιάσων και η Μήδεια παντρεύουν το παρόν και το μέλλον τους με τα μυθικά περιδέραια. Γίνονται οι δύο σάρκα μία, και όπως λέει ο Ευριπίδης (Μήδεια, στίχ. 410 επ.)
Άνω ποταμών ιερών χωρούσι παγαί
Και δίκα και πάντα πάλιν στρέφεται
(Των ιερών ποταμών τα ρεύματα άνω προχωρούν
Το δίκαιο, τα σύμπαντα, όλα αναστρέφονται)
(Μφρ. Γιώργης Γιατρομανωλάκης)

Η Μήδεια θα προδώσει τα πάντα για χάρη του Ιάσονα – θα προδοθεί από εκείνον και θα τον εκδικηθεί με το ίδιο πάθος του έρωτά τους. Θα σφάξει τα παιδιά τους, από αγάπη, και θα αναληφθεί σε ένα πύρινο άρμα – ούτε στεριά, ούτε θάλασσα. Τα μυθικά της περιδέραια θα μείνουν ανέπαφα, μαρτύρια όλου εκείνου του ταξιδιού. Τι θ’ απογίνουν; Αν πιστέψουμε την εκδοχή του Νεόφρονα, ενός τραγικού από τα 120 έργα του οποίου δεν μας σώθηκαν παρά ελάχιστοι στίχοι, ο Ιάσων, απελπισμένος για τον κόσμο του που έχασε, απαγχονίζεται. Και ποιος βρόγχος θα ήταν ιδανικότερος για μια τέτοια πράξη από τα περιδέραια του έρωτα; Αλλά και ποιος θα μπορούσε να επιφυλάξει μια τέτοια τύχη σε κάτι που γέννησε ένα τόσο μεγάλο πάθος;
Ας απομακρυνθούμε από το θεσπέσιο – κατά Νεόφρονα – πτώμα του Ιάσονα κι ας μιλήσουμε και πάλι για την Αία, την πατρίδα της Μήδειας, που μια εκδοχή του μύθου την ήθελε να βρίσκεται κάπου στη Δύση – κοντά στον κήπο των Εσπερίδων. Ο Κώστας Ευαγγελάτος στρέφει το βλέμμα του προς τη Δύση και το φως: Στο νησί της Κεφαλονιάς, και σε μια παραλία που κοιτάει στη Δύση: Το Μύρτο.
Εκεί, στην παραλία του Μύρτου ξαναβρίσκουμε τα μυθικά περιδέραια. Εκεί είναι που μια περίεργη τελετουργία ξεκινά. Ο καλλιτέχνης και άλλοι άντρες τα φορούν και οι σκιές τους, ανακατεμένες με τις σκιές των πρωτόγονων κοσμημάτων αντανακλούν στα απόκρημνα βράχια. Τα είδωλά τους αποτυπώνονται στον ψηφιακό φακό – τα κύματα την ίδια ώρα τους χτυπούν κι εκείνοι μάταια προσπαθούν να ακούσουν μέσα από τα κοχύλια την Ιστορία που εμείς ξέρουμε κι αυτοί δεν γνωρίζουν: Τα περιδέραια ήρθαν από την Αία, και είναι του Ιάσονα και της Μήδειας. Στέκουν ακίνητοι. Οι σκιές τους χαιρετούν, κάπου κάπου τα κύματα του Μύρτου τους καλύπτουν. Η Μήδεια τους κοιτά από κάπου εκεί ψηλά και ανταρεύει τη θάλασσα. Ο Ιάσονας είναι ζωντανός, κρυμμένος, σκιά κι αυτός ανάμεσα στις άλλες σκιές.
Όσο οι άντρες μάταια παλεύουν ν’ ακούσουν την ιστορία των κοχυλιών, εμείς ας ασχοληθούμε με τις δύο λέξεις που μας απέμειναν από τον αρχικό μας ορισμό. Η τρίτη λέξη είναι, λοιπόν, «θέαμα».
Το θέαμα είναι αυτό που βλέπουν τα μάτια μας – ή αυτό που εμείς φαινόμαστε μπροστά στα μάτια των άλλων. Αυτό που βλέπουν τα μάτια μας, γύρω και πέρα από τα περιδέραια και τις ψηφιακές εικόνες, είναι μάτια, πολλά ζευγάρια μάτια – αυτά που μας κοιτούν απ’ όλες τις γωνιές της αίθουσας. Πρόσωπα ανδρικά και γυναικεία με βλέμματα σπινθηροβόλα – πρέπει να ψάξει κανείς πολύ μέσα στο χάος των πόλεων και την ερημιά της επαρχίας για να εντοπίσει τέτοια βλέμματα. Εξεικονίσεις ανθρώπων που κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Βλέμματα που άλλοτε προσπαθούν να μην συναντήσουν τα δικά μας κι άλλοτε δείχνουν να το επιζητούν απεγνωσμένα. Φιγούρες νεανικές, που αποτυπώνουν την ψυχική ηλικία, αυτή που όσα χρόνια κι αν περάσουν παραμένει πάντα νεανική. Ένας ηλικιωμένος άνθρωπος νοσταλγεί την εποχή της ενηλικίωσης – την ίδια που προσδοκά κι ένα μικρό παιδί. Κι οι δύο λαχταρούν το ίδιο, μόνο που ο πρώτος το έχει δοκιμάσει – μόνο που τότε δεν είχε καταλάβει τίποτα.
Επειδή η θεατρική μας αυτή παράσταση αποδεικνύεται ότι έχει κάποιες ιδιαιτερότητες, θα σας συμβούλευα να διαβάσετε τους πίνακες ακολουθώντας τους κανόνες ενός ανώδυνου πλην ελαφρώς σατανικού παιχνιδιού. Σταθείτε μπροστά σε κάποιον ή κάποια από τις εξεικονίσεις και παίξτε μαζί τους και ερήμην τους εκείνο το σχεδόν διαστροφικό παιχνίδι που όλοι έχουμε παίξει εις βάρος κάποιου συνανθρώπου μας στο μετρό ή κάποιο άλλο πολυσύχναστο μέρος. Εκείνο το παιχνίδι, στο οποίο προσπαθούμε να κλέψουμε από το πρόσωπο και τη γλώσσα του σώματός του κομμάτια από τη ζωή του… Πώς τον λένε; Πώς τη λένε; Από πού είναι; Τι δουλειά κάνει; Πού πάει; Έχει παιδιά; Τι θα του συμβεί αύριο το πρωί; Πότε έκλαψε τελευταία φορά; Πώς θα είναι μετά από είκοσι χρόνια;
Ας μην προσδοκάτε όμως ότι το παιχνίδι αυτό θα έχει πάντα αίσια λήξη. Όπως πολύ εύστοχα παρατηρεί ο τεχνοκριτικός και Ιστορικός Νίκος Μοσχονάς στην ομώνυμη καλαίσθητη έκδοση των «Εξεικονίσεων» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Περίπλους», οι μορφές των εξεικονίσεων εμφανίζουν άλλοτε μια διάθεση να εξωτερικεύσουν τον εντός τους κόσμο, κι άλλοτε μια ναρκισσιστική εσωστρέφεια (που ουσιαστικά σημαίνει τον ίδιο – απλά περιμένουν από μας να ανακαλύψουμε αυτόν τον ίδιο κόσμο που αυτοί λατρεύουν). Και δήθεν υψώνουν ένα αόρατο τείχος που επιχειρεί να μας απαγορεύσει την είσοδο, απλώς επειδή παίζουν κι αυτές μαζί μας.
Αλίμονο όμως, το φως του Ιονίου από τη διπλανή σκηνή κι η μαγική δύναμη της Μήδειας, ανεξίτηλα ζωγραφισμένη πάνω στα κοχύλια, είναι τόσο ισχυρά που ξεπερνούν κάθε ερμητική ή επίπλαστη άρνηση. Το φως δεν φωτίζει μόνο τα πρόσωπά τους – και τα μάγια δεν ξορκίζουν μόνο το αόρατο τείχος. Και τα δυο μαζί καταφέρνουν να αναδείξουν κάτι που κάνει το σαρδόνιο παιχνίδι μας ακόμη πιο επιτυχημένο: Κι αυτό είναι οι γραμμές κάτω από τα μάτια των εξεικονιζομένων. Αν θες να διαβάσεις κάποιον, ακολούθησε τις γραμμές κάτω από τα μάτια του.
Έτσι, όλοι οι νέοι, σιωπηλοί ή εύγλωττοι ή και τα δύο, συμπληρώνουν την αρμονία της αυτοσχέδιας αποψινής μας παράστασης παίρνοντας σιγά σιγά το ρόλο του χορού: Ενός χορού πρωταγωνιστικού, σαν εκείνους του Αισχύλου ή των καιρών του διθύραμβου. Ενός χορού που λέει πολλά και πράττει πολλά. Ενός χορού που το άσμα του μπορείς να το ακούσεις μονάχα αν κοιτάξεις το χορευτή στα μάτια.
Και τότε είναι που κατορθώνεται η, κατά την Κατερίνα Κακούρη, τέταρτη προϋπόθεση του θεατρικού ορμεμφύτου του ανθρώπου. Η μεταμόρφωση. Τότε είναι που καταλαβαίνουμε πως απόψε (και ίσως όχι μονάχα απόψε) βρεθήκαμε (και ίσως θα ξαναβρεθούμε) σε μια αλλιώτικη φιέστα ντε λος κάρος. Μόνο που οι ακίνητοι πίνακες, οι εξεικονίσεις, οι ψηφιακές εικόνες, τα μυθικά περιδέραια, δεν είναι οι ηθοποιοί. Εκείνοι είναι οι θεατές. Και ηθοποιοί είμαστε εμείς, που περνάμε από μπροστά τους και παίζουμε την επόμενη σκηνή. Και καθώς προχωράμε στη διπλανή εικόνα καταλαβαίνουμε ότι κι οι δυο μας, ηθοποιός και θεατής, κρατάμε στα χέρια μας από έναν καθρέφτη. Και, μέσα από τα βλέμματά μας ουσιαστικά ανταλλάσσουμε και δεκάδες χιλιάδες διαδοχικά καθρεφτίσματα.
Ο Κώστας Ευαγγελάτος, γνώστης και επιδέξιος χειριστής των κωδίκων αυτού που λέμε “performance” δημιούργησε αυτή τη διπολική έκθεση χωρίς να διακινδυνεύσει να διχάσει την προσοχή μας. Οικοδόμησε το μικρό του σύμπαν, την μικρή του σκηνή, με θεμέλια πρωτόγονα και αρχετυπικά. Μας ψιθύρισε στ’ αυτιά δεκάδες εσωτερικούς μονολόγους – ιστορίες για πάντα νέων αγοριών και κοριτσιών – αιώνιων δεκαεφτάρηδων, και με πινελιές από τις παλιότερες δουλειές του, αρμονικά ενταγμένες στο σύνολο της έκθεσης, επιχειρεί να μας οδηγήσει εκεί που όλοι λαχταράμε να πορευτούμε.
Πού είναι αυτό; Όταν βρίσκεσαι στο Μύρτο, ξυπόλητος, και κοιτάς προς τα πάνω, προς τα βουνά της Ερίσου και της Πυλάρου, δεν υπάρχει άλλη διέξοδος, μα αυτό δεν σε πειράζει. Γιατί κάπου στις σπηλιές είναι δεμένο το καραβάκι και σε περιμένει για να φύγετε, και ξέρεις ότι τα διόδια στις συμπληγάδες πέτρες έχουν απεργία διαρκείας, κι εσύ έχεις μάτια καθαρά, σαν να τα έχει πλύνει αυγουστιάτικη βροχή από τη σκόνη, και ξέρεις και κάτι άλλο ακόμη: Ότι στο αμπάρι του καραβιού είναι κρυμμένο το χρυσόμαλλο δέρας.
Ποιο είναι το χρυσόμαλλο δέρας; Μα, αυτό που η Κατερίνα Κακούρη όρισε ως το «θεατρικό ορμέμφυτο».Το ένστικτο, που, χωρίς να είναι το «βασικό», σε κάνει να χαίρεσαι τη ζωή μέσα από την τέχνη. Το ένστικτο της μεταμόρφωσης, της μίμησης, του θεάματος, και, πάνω απ’ όλα, της φαντασίας.


 Ηλίας Τουμασάτος
Δρ. Ιστορίας της Λογοτεχνίας, εκπαιδευτικός.

Τετάρτη 17 Ιουνίου 2015

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ VILLA ΡΟΔΟΠΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ ΣΤΟ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ / ΕΠΕΤΕΙΟΣ 15 ΧΡΟΝΩΝ ΘΕΡΙΝΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ



















ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ VILLA ΡΟΔΟΠΗ ΣΤΟ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
ΕΠΕΤΕΙΟΣ 15 ΧΡΟΝΩΝ ΘΕΡΙΝΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 



ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ

Προσφιλές καταφύγιο και εκθεσιακός χώρος των εικαστικών μου έργων καθώς και των ντοκουμέντων από τις εκθέσεις και τις performance μου στην Ελλάδα και το εξωτερικό από το 1973 μέχρι σήμερα – φωτογραφίες, videos, video-art, ψηφιακές εικόνες, θεωρητικά κείμενα, προσκλήσεις και εκδόσεις – όλων γενικά των πολλαπλών μου δράσεων, έχει γίνει και παραμένει για 15 χρόνια η VILLA «ΡΟΔΟΠΗ» στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς. 
Η αξιοποίηση αρχικά του επάνω ορόφου και τμήματος του ισογείου του πατρικού μου σπιτιού στην παλιά συνοικία της Ανάληψης  σε καλλιτεχνικό εικαστικό κέντρο και αρχείο ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2000. Η μεγάλη επιτυχία των πρώτων εκδηλώσεων τέχνης και λόγου με οδήγησε στην απόφαση να συνεχίσω τις δραστηριότητες.
Η VILLA «ΡΟΔΟΠΗ» με εκθεσιακό χώρο και διαμορφωμένο  κατάφυτο κήπο είναι ταυτόχρονα το καλλιτεχνικό μου εργαστήριο για τους θερινούς μήνες, τόπος συνάντησης και επικοινωνίας με Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες και φιλότεχνους. Επισημαίνω ότι τα "Μυθικά περιδέραια"
, συνθέσεις με πέτρες και βότσαλα από τις παραλίες του νησιού, που χρησιμοποιήθηκαν από μοντέλα μου σε performance, οι πρώτες επιζωγραφισμένες με παστόζο λάδι εννοιολογικές γεωμετρικές κατασκευές μου, οι "Επικίνδυνες φόρμες", οι "Αλίκτυπες μορφές" καθώς και τα μεγάλα επιζωγραφισμένα πανώ  "Σειρήνες του Ιονίου", που εκτέθηκαν πρώτη φορά  το 2008 στο Παρίσι και έκτοτε σε πολλές διεθνείς εκθέσεις. Επίσης ζωγραφικές συνθέσεις μεγάλων διαστάσεων καθώς και τα πολλαπλά λίθινα κολλάζ μου, από σπαράγματα και  κατάλοιπα σεισμικών ερειπίων και άλλων πετρωμάτων "Λιθοκολλάζ", που συναρμολογήθηκαν  από τον συνεργάτη μου καλλιτέχνη  Ντάνυ Μαρτζώκα / Ramadan Margjoka, δημιουργήθηκαν τα τελευταία χρόνια στo περιβάλλον της VILLA «ΡΟΔΟΠΗ».
Κύριο εκθεσιακό υλικό της Σύγχρονης Πινακοθήκης αποτελεί η συλλογή με έργα σύγχρονης τέχνης (ζωγραφικά, χαρακτικά, κολάζ, φωτογραφίες, γλυπτά, κατασκευές, μικρογλυπτά) προσφορές στην πλειονότητα τους από συνεργάτες και φίλους καλλιτέχνες και συλλέκτες  καθώς και αντιπροσωπευτικά έργα της εικαστικής πορείας μου. Σημαντική θέση στα εκθέματα έχει η συλλογή έργων και εκδόσεων Επτανήσιων δημιουργών του 20ου αιώνα (μέρος της συλλογής εκτέθηκε με επιτυχία το 2014). Παράλληλα έχει συγκεντρωθεί το αρχείο της Galerie DADA (1985-1993) και του ART STUDIO "EST" (1990-2010).
Καθοριστική επίσης της φυσιογνωμίας και της δημοφιλίας της  Σύγχρονης Πινακοθήκης είναι η καθιέρωση της ετήσιας καλλιτεχνικής δεξίωσης στον κήπο την βραδιά κάθε Αυγουστιάτικης πανσέληνου, με την παρουσίαση μουσικών, θεατρικών, χορευτικών και λογοτεχνικών συμβάντων-actions, η οποία καλλιτεχνική εορταστική σύναξη έδωσε μεγαλύτερη εμβέλεια και απήχηση στο εγχείρημά μου. Ήδη στην λίθινη σκηνή "ΜΩΒ ΣΚΗΝΗ" του "Κήπου του Χαρίλαου" και στις αίθουσες, έχουν δώσει εξαιρετικές ερμηνείες καταξιωμένοι ηθοποιοί αλλά και νεώτεροι καλλιτέχνες και συγγραφείς : Βέρα Ζαβιτσιάνου, Θάλεια Προκοπίου, Ελένη Κούστα, Γεωργία Ζώη, Κανελίνα Μενούτη, Βίκυ Γεωργοπούλου, Ηλίας Τουμασάτος, Κώστας Ευαγγελάτος, Αγγελική Γαρμπή-Κοκκολιάδη [απαγγελία], Γεράσιμος Γαλανός, Γιώργος Κακής-Κωνσταντινάτος, Καλλιόπη Λιοσάτου, Σπύρος Ανδρέας-Παπαδάτος  [Θεατρική παράσταση], Αντώνης Ρεμούνδος, Γιώργος Τζαγκαράκης, Λίλυ Μήλιου, Κων/να Καλλιακούδη, Νίκος Γαρμπής-Nicofilimon, Ζωίτσα-Αλεξία Μαρτσέλου, Φοίβος Μποζάς, Λουίζα Παπαντωνάτου [μουσική], Speranza Spir, Χοροθέατρο "Λυδία Λίθος" της Φένιας Αποστόλου, με τον χορευτή Ηλία Μπαγεώργο [χορόςκ.α. 
Επίσης έχουν διαβάσει λογοτεχνήματά τους οι: Μάκης Αποστολάτος, Βίκυ Γεωργοπούλου, Θανάσης Χειμωνάς, Κώστας Ευαγγελάτος, Ηλίας Τουμασάτος, ενώ έχουν κάνει κριτικές προσεγγίσεις στα εκθέματα οι: Philippe Jamet, Ευρώπη Μοσχονά-Μαραγκάκη, Ευρυδίκη Λειβαδά-Ντούκα, Γεράσιμος Γαλανός, Ηλίας Τουμασάτος, Εύα Μπεριάτου, Άλκηστις Κατσούνη, Στέλλα Λιάτου, Γιώργος Αγραπίδης, Μαράη Γεωργούση.
Για τις εκθέσεις στη Σύγχρονη Πινακοθήκη VILLA «ΡΟΔΟΠΗ» έχουν δημοσιευτεί κριτικές από τον Χρύσανθο Χρήστου, ιστορικό της τέχνης, Ακαδημαϊκό, ομότιμο καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών, τον Δρ. Στέλιο Λυδάκη, Καθηγητή ιστορίας της τέχνης, την Σουζάννα Μπαουτίστα, Θεωρητικό της τέχνης, την Αννίτα Πατσουράκη, ιστορικό της τέχνης (έχει κάνει και την καταγραφή των έργων της συλλογής μέχρι το 2007), τον Νίκο Μοσχονά, ιστορικό και κριτικό τέχνης, την ιστορικό τέχνης, μουσειολόγο Στέλλα Λιάτου, τον ιστορικό τέχνης,λογοτέχνη Λεόντιο Πετμεζά, την ιστορικό τέχνης Μαράη Γεωργούση. 
Επίσης έχουν δημοσιευτεί εκτενή σχετικά άρθρα σε Ελληνικά και ξένα έντυπα.
Επισημαίνω ότι ο εμπλουτισμός του εικαστικού αρχείου και της μόνιμης συλλογής συνεχίζεται με προσφορές φίλων καλλιτεχνών εντατικά. Ο κύριος στόχος μου για την λειτουργία και ανάδειξη ενός δραστήριου πυρήνα εικαστικής πληροφόρησης στη γενέθλια πόλη μου, αν και βασίζεται στην αυτόνομη ιδιωτική μου πρωτοβουλία, έχει την υποστήριξη μεγάλης μερίδας των συμπολιτών μου και βέβαια των συνεργατών μου.
Με την επιθυμία τους για επικοινωνία, τόσο με το έργο μου, όσο και με τα έργα πολλών άλλων σύγχρονων καλλιτεχνών, που σηματοδοτούν τις αισθητικές τάσεις και αξίες ή και τις απαξίες της εποχής μας, συμβάλλουν στην ιδεολογική και "κεφαλονίτικη" εμμονή μου - παρά τη συνεχιζόμενη οικονομικοκοινωνικοπολιτική κρίση - για ποιοτική συνέχεια και πολυσήμαντα αισθητικά δρώμενα που αντικατοπτρίζουν και αποκρυσταλλώνουν τη σύγχρονη έκφραση τέχνης και ιδεών.

ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ
Ζωγράφος, performer, λογοτέχνης, θεωρητικός της σύγχρονης τέχνης.
--------------------------------------------------------------------
ART SUMMER 2015 /  VILLA RODOPI COLLECTION GALLERY-COSTAS EVANGELATOS,
ARGOSTOLI, ISLAND OF KEFALONIA, GREECE.


Following a successful  period during which artist and poet Costas Evangelatos presented significant exhibitions of his paintings, sculptures and  performances, happenings, poetry presentetions and lectures on aesthetic issues and new publications of his art-works in Athens followed by a series of international participations in exhibitions in Long Island, N.Y and Minden Germany, he will present his new works with title: THE STONE COLLAGES, at Collection Gallery VILLA RODOPI, Mesolora 7 and Lord Byron's avenue in Argostoli, the main city of his native island Kefalonia, Gr. 

Opening: 22 of JULY, at 20:30.
Duration: 22 of JULY- 26 of SEPTEMBER 2015.

The customary reception with art performances and actions of AUGUST FULLMOON NIGHT will follow the 29th of August 2015, at 21:00.


CEPHALONIAN IDENTITY: A SOURCE OF ACCEPTANCE AND Α BEACON OF CAPABILITIES.

Truth be told, I started drawing and systematically relishing art history books and artists’ album portfolios at the hospitable Corgialenios Library of Argostoli at a young age. 
It is known that many renowned Renaissance painters were mainly identified by their birthplace or origin, e.g. Rosso Fiorentino, Pietro da Cortona, Leonardo da  Vinci, Parmigianino, Pietro Perugino e.a. All these readings had influenced me and, combined with my traditional Cephalonian upbringing, inspired an undying love for my island of birth, its eventful international history, its Seven Ionian Ilands location, its radical movement which was based on the intellectual foundations of the European Enlightenment as well as its sociopolitical extensions, as well as its culture, both folk, agricultural, nautical, commercial and aristocratic, middle class, educational, artistic. As the years went by, my polymorphic, visual, literary and theoretical impressions were presented, as were all my exhibitions and social activities in European and American cities. During my art studies in New York in particular, but even up until my recent participation in an exhibition in Seattle as well, I realized that reference to my Cephalonian background- something which is suggested by my surname’s characteristic suffix- was always and everywhere beneficially positive. From Barcelona to Gothenburg and from Paris to Glasgow and Amsterdam, but especially in New York, Boston, Baltimore, Los Angeles e.a. where I had made an artistic presence, the fact that I was a Kefalonian provided me with prestige and respect from both Greek expatriates and from many foreign philhellenes and admirers of our country, whom I happened to meet.
In my presentations, I always underline the fact that I come from the beautiful Ionian island which plays a leading role in many of my work’s units, both ideographically and visually. Experiential creations of my aesthetic search in my early sketches with the remaining ruins of after-quake Cephalonia where I was raised, the “Ink Sketchings of the Ionian Landscapes” until “The Sirens of the Ionian See”, the performance “The Waiting of Telemachus” and “The Legendary Necklaces in Myrtos’ cave”, as well as my extensive series of paintings, Nebulagraphics, all reveal the unique colors of the reflective and luminescent Cephalonian sky, with its clear Ionian light.
The positive outcome of all these cultural relevancies and actions was that many foreign art lovers and collectors visit Kefalonia in the summer, especially so as to see my new artwork, which I always first exhibit every year in Villa “RODOPI”, and to participate in the August full moon’s artist events in the garden! The contemporary Art Gallery which I founded in 2000 on the upper floor of my family’s home, which I inherited from my parents, Charilaos and Rodopi, in one of the old  neighborhoods of Argostoli and is open during the summer months, successfully and well-projected. It’s optimistic that many of the visitors come often mesmerized by the island’s natural beauty, its culinary pleasures and quality life, which every foreigner can experience, if, of course, guided correctly. This is especially evident in visitors from Paris, where seven personal exhibitions in galleries have taken place from 1988 to this day, two of which were held in "MAISON DE LA GRECE" in 2008, 2010, under the honorary hospice of the Greek Embassy in France. These exhibitions greatly expanded the circle of my relations with the Greek-French audience, as well as those with groups of French philhellenes, who are interested in contemporary Greek culture.
The title of the Cephalonian artist, as has been appointed to me by the audience and the press, and which I myself have always claimed, is for me the highest distinction of my artistic pride and my completely independent, quaint personal aesthetic and ideas, because it is a crystallized component of the restless spirit which is continuously and incompatibly searching for what is beyond life’s things and situations, even when it is looking upon or reaching the peak of mount Aenos, occasionally identifying itself with Art.


COSTAS EVANGELATOS

Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

Η ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ











Στην ιστορική  Αίθουσα "Μιχαήλας Αβέρωφ" της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών, Ακαδημίας και Γενναδίου 8 στην  Αθήνα, έγινε η βιβλιοπαρουσίαση ποιητικών συλλογών του μέλους της Ε.Ε.Λ., εικαστικού, λογοτέχνη, θεωρητικού της τέχνης Κώστα Ευαγγελάτου. 
Παρόντες στην πολυδιάστατη παρουσίαση διακεκριμένοι εκπρόσωποι του λογοτεχνικού και καλλιτεχνικού χώρου. 
Την εκδήλωση χαιρέτησε αρχικά ο Πρόεδρος της Ε.Ε.Λ. Κώστας Καρούσος και  η Άννα Κελεσίδου, καθηγήτρια φιλοσοφίας, ποιήτρια.
Για τις ποιητικές συλλογές του Κώστα Ευαγγελάτου "Εγκάρσια Πτήση" και "Πολύσμιγος Αίνος" μίλησαν αναλυτικά, γλαφυρά και διεισδυτικά η Βίβιαν Γιαννούδη- Αυγερινού, συγγραφέας, πρόεδρος Πειθ. Συμβ. της Ε.Ε.Λ και η Άννα Μαρκοπούλου, Δ/ρ φιλοσοφίας της αγωγής, εκπαιδευτικός.
Παρεμβάσεις έγιναν από τους διακεκριμένους λογοτέχνες  Κώστα Καρούσο, πρόεδρο της Ε.Ε.Λ. και την Φαίδρα Ζαμπαθά-Παγουλάτου, π. γεν.γραμματέα της Ε.Ε.Λ.
Ο Κώστας Καρούσος μεταξύ άλλων ανέφερε: Η πυκνή ακολουθία των σκίτσων-με την πιστή αποτύπωση-διαπίστωση-συντριβή-κάθαρση-προσμονή και υπέρβαση πάθους, ερωτικής καρτερίας, μνημεία σώματος και ψυχής, ματωμένης θλίψης, κύκνεια σπαράγματα πόνου και ματαιότητας...εμβαπτιζόμενα με οίστρο και εικαστική ποιητική έννοια και δημιουργία.--εκτιμώ--ότι αποτελούν ένα πολύ εξαιρετικό σύνολο, επίκαιρης ακεραιότητας και υπαρξιακής αγωνίας -- άρδευση αξιών και μπόλιασμα ελπίδων--για ένα οραματοδρόμιο ποίησης και γραφής στους νεώτερους δημιουργούς.... 
Στην μυσταγωγική εκδήλωση ερμήνευσαν κλασικά μουσικά έργα η γνωστή κορνίστα Ιωάννα Σκληρού και ο καταξιωμένος πιανίστας Μάριος Καζάς, ενώ ο Κώστας Ευαγγελάτος απήγγειλε ποιήματα του. Μετά την προβολή εντυπωσιακού εικαστικού αφιερώματος-videoart o Μάριος Καζάς που είναι και αισθαντικός συνθέτης παρουσίασε για πρώτη φορά τη μελοποίηση του ποιήματος "Καταμετρώ-Mesure", με θετικότατη απήχηση στο κοινό. 
Την τιμητική εκδήλωση συντόνισε επιδέξια  ο λογοτέχνης Αντώνης Κομίνης, ταμίας της Ε.Ε.Λ. Ο Κώστας Ευαγγελάτος ευχαρίστησε όλους για την συμμετοχή τους στην πνευματική εκδήλωση στο χώρο της ΕΕΛ, η οποία ήταν η πλέον σημαντική, άρτια και διαφωτιστική για την ποιητική του πορεία. Ανάμεσα στους εκλεκτούς παρόντες και γνωστοί Κεφαλονίτες λογοτέχνες της Αθήνας όπως ο καθηγητής Παν/μίου, συγγραφέας δρ. Γεράσιμος Ρηγάτος, o συγγραφέας και διευθντής του περιοδικού "Ιστορία" Διονύσιος Μουσμούτης, ο συγγραφέας, δημοσιογράφος Βαγγέλης Σακκάτος, η Ιθακήσια ποιήτρια και ερευνήτρια Ρίτα Τσιντίλη- Βλησμά, ο ποιητής Σπύρος Ζαχαράτος, ο τ. πρόεδρος του συλλόγου "Εύγερος"- Πανάιτ Ιστράτι, κος Παναγιώτης Λυκούδης κ.α.

ΕΛΠΙΔΑ

Η Ελπίδα των χρωμάτων αρμενίζει
στον καμβά της νέας διαλεκτικής
συνθέτοντας εφύμνια.