Τρίτη 26 Μαΐου 2020

ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΕΤΜΕΖΑΣ / ΜΑΓΙΑΤΙΚΑ ΡΟΔΙΝΑ ΑΝΘΕΜΙΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ



ΜΑΓΙΑΤΙΚΑ ΡΟΔΙΝΑ ΑΝΘΕΜΙΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ

Η νέα έκθεση ζωγραφικών έργων και συνθέσεων με τίτλο ‘’Μαγιάτικα Ρόδινα Ανθέμια ‘’ του εικαστικού, λογοτέχνη και θεωρητικού τέχνης Κώστα Ευαγγελάτου, παρουσιάζεται με επιτυχία στο χώρο του ΑRT STUDIO EST-LA CHAMBRE στο Παγκράτι. Πρόκειται για χαρακτηριστικές ενότητες με εκτοξεύσεις αισθητικής  έρευνας και συνοδευόμενης ζωγραφικής αποκρυστάλλωσης. Με κύριο συνθετικό άξονα  και ισχυρό εργαλείο την ανθρώπινη ύπαρξη, που ως προσωπογραφία ή σωματογραφία, αναδύεται από τη μνήμη και εκτοξεύεται στο κοσμικό περιβάλλον  καθώς διαφαίνεται στα περίτεχνα άνθη. Πρόκειται για  ένα περίγυρο χρωματικών πεδίων, εκρήξεων  και συμβολικών καταστάσεων  με αποστολή  σε υπαρξιακής φύσης βαθύτερα ζητήματα. Δημιουργίες σύγχρονης οπτικής υφής  που εκφράζουν οράματα, ενοράσεις και πόθους της ανθρώπινης σκέψης και του κοινωνικού συναισθήματος, με άμεσα βιωμένο και αυθόρμητο εικαστικό τρόπο σχεδιαστικών γραμμομορίων και συμβόλων. Ιδιαίτερης σημασίας  επίσης είναι το φόντο πάνω στο οποίο εκτυλίσσεται η εικαστική  αφήγηση που αποδίδεται σε  ποικιλόμορφες σκιάσεις,  επιμελώς συγκεχυμένες σε σημειολογικά, χρωματικά σύνολα  με  αριστοτεχνικά επεξεργασμένες λεπτομέρειες  στην χροιά στοιχεία  που  λειτουργούν για να εντάξουν το πνεύμα τον θεατή. Με ακρίβεια και δεξιοτεχνία στην αναπαράσταση o Kώστας Ευαγγελάτος διατηρεί το μεγαλείο στην υπερβατικότητα και στην τεχνική οντότητα των αποδόσεων του που βρίσκονται διάσπαρτες σε ελεύθερη απόδοση. Οι καταθέσεις του προέρχονται από στοχαστικές σκέψεις μεταφερόμενες με μεταμοντέρνα απόδοση.
Απεικονίζουν με παραστατικό τρόπο αντιστίξεις με σημειογραφίες και αρχετυπικής εμβέλειας εικόνες ιστορικότητας .
Ανακαλούν αναφορές με νοήματα και μηνύματα για το κοινό.
Τα σχήματα στα λουλούδια εμπεριέχουν μια ενοποιητική γραμμή που ως αντίληψη αποκαλύπτει ένα βαθυστόχαστο περιεχόμενο δεδομένων.
Στον πυρήνα της τεχνοτροπίας του βρίσκεται ως φιλοσοφία ζωής η επικοινωνία με  το σημερινό και  παρελθοντολογικό σημαινόμενο.
Οι αφηγήσεις με έντονες χρωματικές απολήξεις διευρύνουν την εξιχνίαση ανάμεσα στο πριν και στο τώρα.
Συγκροτούν σημασιολογικές ερμηνείες με αφετηρίες που αναδεικνύουν σημάνσεις ερεθισμάτων και επηρεασμών από απεικονίσεις με μεικτή τεχνική και  αναγνωρίσιμα εκφραστικά μέσα .
Καθορίζουν μια διαχείριση που επιδεικνύει τις συνεπαγόμενες συναισθηματικές και βιωματικές αυξομειώσεις.
Τα επιτεύγματα που παρακολουθούμε πολλαπλασιάζουν αναβιώσεις από μια ονειρική ατμόσφαιρα νοσταλγίας και αναπόλησης με συναφή μετάλλαξη και συγκροτημένη ταυτότητα.
Επαναπροσδιορίζουν διαβαθμίσεις που ελέγχουν την προοπτική των προσανατολισμών ενώ παράλληλα προσδίδουν στις συλλήψεις δοτική εμβληματική έμφαση .
Χάρη στην εσωτερικότητα που συντονίζεται με ογκολογική βαρύτητα η θέαση των πτυχών αντιπαραθέτει με πειστικότητα στιγμές όψεων.
Ο καλλιτέχνης αφομοιώνει τα επίπεδα της προχωρημένης παραστατικότητας καθώς κινητοποιεί αρμονικές κατανύξεις.
Η αισθητική παρέμβαση του συμπληρώνεται με διαβαθμίσεις αξιώσεων που εύληπτα αναπαράγουν αλλεπάλληλες επεμβάσεις στην συνειδητή υφή. Ο συνειρμικός κόσμος του διεισδύει ευπρόσδεκτα σε μια συλλογικότητα που κατευθύνει σε μοτίβα οριοθέτησης. Οργανώνει ευρηματικά ένα αυθύπαρκτο και πολύσημο κύκλο διατυπώσεων. Η εικαστικός-αγιογράφος με σπουδές στον Ελληνικό πολιτισμό Μαριλένα Φωκά επισημαίνει σε κείμενο της που δημοσιεύθηκε στα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ: ’’Τα Μαγιάτικα Ρόδινα Ανθέμια που ανήκουν στη συλλογή του Κώστα Ευαγγελάτου  παρουσιάζονται σε έκθεση στο ART EST ως απόσταγμα βιωματικής και φιλοσοφικής προσέγγισης του καλλιτέχνη. Με διάθεση επιστροφής στο παρελθόν όπως κόμιζε το κίνημα του ρομαντισμού που συνδέθηκε με τις εξαγγελίες του J.G.Herder  που υπερθεμάτιζε  την επιστροφή στη λαϊκή παράδοση και την φύση, τα εν λόγω ανθέμια στην συγκεκριμένη χρονική στιγμή λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο αλλά ταυτόχρονα σηματοδοτούν και το μέλλον. Τα Ρόδα στην Ελλάδα του σήμερα. Οι εικαστικές φόρμες του δημιουργού πέρασαν από μια διαδρομή απλών σχεδιαστικών πειραματισμών πρώτα  με μολύβι, συνεχίζοντας με ακουαρέλα και  καταλήγοντας στην μεικτή και «περίτεχνη σχεδιαστική τους απόδοση» με σινική μελάνη, τέμπερα και λάδι εντάσσοντας και την χαρακτική τέχνη στην καλλιτεχνική παραγωγή του. Η αναπάντεχη, ευρηματική και μεταμοντέρνα  φωτοσκίαση αποκαλύπτει  την ευαίσθητη αλλά πολυσχιδή φύση του άνθους και την συμβολιστική του δυναμική ως σημείο αναγνώρισης του ερωτικού πάθους , ως μια έκφανση της ίδιας της ζωής με όρους αμιγώς επιστημονικούς, βιοχημείας, πληροφορικής, αλγορίθμων και νανοτεχνολογίας.’’ Η  εκτενής αναφορά των  συγκεκριμένων ενδεικτικών  πινάκων του δημιουργού  με  εύληπτη πληρότητα  ανατρέχει σε  διαχρονικά επεισοδιακά  και  επιμέρους  ανυπόταχτα σκηνογραφικά  πρότυπα  διευθέτησης και διαπραγμάτευσης  .                 
Τονίζει  την συντονισμένη   μετάπλαση  και την αυθεντικότητα της  μετάλλαξης των κινητοποιημένων μαζών  απέναντι στις αντανακλάσεις  των τοποθετήσεων. Οι εικονίσεις  του  μεταφέρουν μια επιτηδευμένη συγκρότηση  που  ελέγχει  τις μεταβατικότητες, τις σηματοδοτήσεις  και τις  τροποποιήσεις. Με διττή αποστολή  ενισχύουν  μια εμπεριστατωμένη μελέτη,  καταγραμμένη σε  εκδοχές   από τις οποίες ο επισκέπτης  έχει την δυνατότητα, να ενημερωθεί, να αξιολογήσει, να συγκρίνει  και  να έχει ένα ανεπανάληπτο  διάλογο με την διεργασία της αλληγορικής φαντασίας  και της αφαιρετικής σφοδρότητας που συγκλίνει  σε μια κλίμακα  εξέλιξης ,προοπτικής και  ολοκλήρωσης. Αναδύονται από μνημειακές καταστάσεις  με  άμεση εκφραστική διάσταση για το πέρασμα του ανθρώπου. Στην περιδιάβαση  εντάσσονται ενότητες με  σχηματοποιημένα στοιχεία  από ευκρινείς βιωματικούς τόπους. Μέσα  από  τις  μικτές συστοιχίες  δημιουργείται  μια ατμόσφαιρα που  υιοθετεί  αποδόσεις  με έμφαση  στον  δυναμισμό των συνθέσεων. Η ταυτότητα των δομήσεων επικρατεί απέναντι στη δομή της ανάδειξης που είναι  συνδεδεμένη με  ουσιαστική υπόσταση και  μεταφέρει  λύσεις στην διαδρομή  της. Προσεγγίζει  χαρακτηριστικά   με πρωτοποριακό ρυθμό που  αποκρυπτογραφούν παρακαταθήκες εξερεύνησης.
Ο ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΕΤΜΕΖΑΣ είναι Θεωρητικός- Ιστορικός αναλυτής και κριτικός τέχνης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου